Kako napisati hudo predstavitev benda

Dragi glasbeniki, vi ste res izjemni! A mi poslušalci ponavadi nimamo pojma, kaj nam želite povedati o sebi in kakšno je vaše poslanstvo. Ne sanja se nam, zakaj ste ustvarili in posneli vašo glasbo, kaj vas drajva, kaj ob tem čutite, kaj sploh želite povedati s svojim nastopom.

Kazalo

Kot je videti iz načrta vlade o sproščanju ukrepov, koncertov še nekaj časa ne bo. Lahko smo jezni, vlado preklinjamo in se vrtimo v krogu žalitev, lahko pa tale lockdown raje izkoristimo kot priložnost, da okrepimo svojo spletno prisotnost, njen izgled in njeno vsebino. Zato Prulčekzavod Prule in Brandician pripravljamo serijo objav za glasbenike, ki so, mimogrede, primerne tudi za vse ostale poslovneže.

Ta članek je nastal kot nekakšen odgovor (ali reminder) na to, kako so se avtorji odzivali na nedavni Prulčkov poziv ustvarjalcem alternativne kulture. Večina glasbenikov je namreč v svojih odzivih na omenjeni poziv poslala le povezavo do svojega videoposnetka (velika hvala vsem, ki ste nam sploh kaj poslali!!!). Prav tako dosedanje izkušnje urednika Prulčkovega programa kažejo, da glasbeniki Prulčku največkrat pošljejo le en glasbeni komad z izraženo željo, da v Prulčku nastopijo. Ko jih urednik nato povabi, da mu pošljejo predstavitev svoje glasbe z besedami, avtorji dobesedno zmrznejo …

Pravijo, da tovrstne predstavitve ne znajo spisati, in da že glasba sama pove vse o njih, o njihovem poslanstvu, o njihovih vrednotah … Pa je to res?

Dragi glasbeniki, vi ste res izjemni!

Zakaj? Zato, ker sta vaša glasba in umetnost nekaj veličastnega … Resnično.

A mi poslušalci včasih, ko se nam želite predstaviti, nimamo pojma, kaj nam želite povedati o sebi in kakšno je vaše poslanstvo. Ne sanja se nam, zakaj ste ustvarili in posneli vašo glasbo, kaj vas drajva, kaj ob tem čutite, kaj sploh želite povedati s svojim nastopom in zakaj naj bi mi to sploh poslušali.

Zato vedno, ko pišete o sebi (naj si bo to vaša biografija ali vaša reklama), imejte v mislih NAS (in ne vas!), nas oboževalce, nas poslušalce, nas bralce … Na tak način v bistvu izstopite iz tiste velike črede in nas nagovorite tako, da vas razumemo, kakšno je vaše glasbeno poslanstvo, zakaj počnete, to kar počnete, kaj vas zadržuje pri ustvarjanju čudovite glasbe, kaj prispevate k temu svetu in zakaj …

Glasba, ki jo ustvarjate in delite, je veliko več kot le glasba. Če se tega zavedate ali ne, to počnete z razlogom. Ta razlog je tisto, kar privlači in motivira vaše oboževalce, da vas poslušajo in pridejo na vaš nastop. Zato želimo, da ta “razlog” prevedete v nek nam razumljen, kratek, poenostavljen “jezik”, ki ga bomo razumeli tudi mi. V dveh, treh stavkih, brez dolgovezenja. A v njih mora biti nekaj.

Nekaj več.

Več kot to, kje ste študirali, katero šolo ste dokončali, katere nagrade ste prejeli, s kom ste delili oder, koliko zgoščenk ste posneli … res nam je žal, se opravičujemo (smo samo iskreni), a to nas enostavno NE zanima. Ne pravimo, da vse to ni pomembno. Seveda šteje, vendar to raje uporabite pri promocijskem materialu. Nam povejte raje, v čem je vaša glasba in kako bo vplivala na skupnost ali svet.

Poslanstvo umetnika – kdo ste kot umetnik

Ko pišete o svojem poslanstvu (ki naj bo btw kratko, jedrnato in enostavno), poskusite odgovoriti na vprašanja, kdo ste, kakšna je vaša glasba in komu je namenjena, zakaj to počnete, zakaj pišete pesmi in prepevate čudovito glasbo, katere občutke ali navdihe prikliče vaša glasba in na kakšen vaša glasba prispeva oboževalcem, poslušalcem, skupnosti ali svetu. To NAS zanima.

Zakaj vam izjava o vašem poslanstvu koristi? Pomaga vam, da se osredotočite na to, kdo ste kot umetnik, da se osredotočite na svoj pravi namen. Daje vam ideje, kako se predstaviti. Omogoča vam pisanje pesmi, ki prihajajo iz vašega srca, kar navsezadnje privabi ljudi, ki morajo vašo glasbo najbolj slišati. Predvsem pa je del gradnje vaše blagovne znamke in glasbene osebnosti.

In še tole: ko boste pisali lastno biografijo, se poskusite vživeti v bralca, poslušalca, v publiko. Potrudite se vsak stavek napisati z enim samim ciljem – da bralca, poslušalca, oboževalca očarate, navdihnete, da vas “bukira” (in to na dolgi rok) in da se z vami poistoveti.

Kako pa to narediti?

Bodite zanimivi, pokažite osebnost, povejte zgodbo, da se nanjo odzovemo, da jo začutimo … Ne pozabite za koga pišete glasbo in kaj mi (mi smo vaša publika) s tem dobimo, ko vas poslušamo, ko obiščemo vaš koncert, ko se odločimo za nakup kart, zgoščenke ali majice …

Zaključek

Prizadevanje vsakega glasbenika, vsakega umetnika je, da dobi nagrado v obliki razumevanja, v obliki nekega priznanja, nagrade, sicer ne bi nastopal. Vendar za to ne zadostuje le njegov dober nastop, umetnik, glasbenik, mora svetu povedati tudi svojo zgodbo: kdo je in kakšen je njegov pogled do različnih stvari v življenju, ki določajo njegovo glasbo oz. njegovo umetnost …

Namen tega procesa, ki se imenuje Branding, je ustvariti neokrnjeno človeško povezavo med vami in vašo idealno publiko. To je namen blagovne znamke – usmerjanje energije vaše glasbe/umetnosti skozi skladen vizualen slog in osebno identiteto. Treba je spoštovati in negovati vašo blagovno znamko ter jo obravnavati kot del sebe in svoje glasbe.

Na to temo bomo še govorili. Sledi objavam na naši FB strani ali se podpiši na mailing listo.

Se kmalu spet beremo … Srečno!

Deli objavo

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
ne zamudi dobrih koncertov in ostalih prulčkarij

Ne zamudi dobrih koncertov in sočnih novic

Prijavi se na tedenski napovednik in objave spletnega dnevnika​.