Bereš nadaljevanje serije ‘Moj bend, moj brend’, s katero ti želimo pomagati na tvoji glasbeni poti – da kultura živi s tabo in ti z njo. V prvem delu smo se dotaknili osnov: kaj je brend, zakaj je pomemben in predvsem zakaj ga rabiš. In ja, brend je lahko tako alter, kolikor hočeš, to ni izraz, ki je rezerviran samo za mainstream. Gre za konsistenco tvoje odrske prezence, vajba, vizualne podobe benda, vrste publike itd. Vsa največja imena v glasbi so jo imela, pa četudi se temu pred leti še ni reklo brending, ampak samo “nekaj ima, kar drugi ne”.
Torej, če si prebral_a do konca prvega članka serije, si že malo raziskoval_a o svojem zakaju. Če še nisi, razmisli zdaj. Zakaj ustvarjaš glasbo? (tvojo specifično)
… si? Ok. Danes tipkamo o drugem delu besede zakaj. Torej KAJ je tvoja zgodba in kaj faktor -žnj? Kaj moraš povedati v svojem promo paketu, ki je v poplavi koncertov hočeš-nočeš postalo nujno zlo? Kaj napisati, da publika ne bere samo “vizitke tvoje glasbene zgodovine”? Beri naprej, se bomo malo potopili v to temo.
Kaj je (tvoja) zgodba?
Najbrž ne bo totalen šok, da se tvoje življenje, že odkar si shodil_a, piše in živi v zgodbah. Od prve pravljice, kjer si se vživel_a v glavni lik in upal_a, da “zmaga”, do logistično premišljene starševske pripovedi o decembrskih darilih pod smreko. Od pogovorov o čebelicah in cvetu v najstniških letih, pa vse do prvega špricanja šole in javljanja “bolniške” v službo. VSE je zgodba, če je ne vodiš ti, jo pripoveduje nekdo drug. Beremo pa vsi. Slediš?
V glasbi zato ni nič drugače oziroma je glasba sama pripovedniško orodje. In boljšo kot imaš zgodbo, več ljudi jo bo bralo in te na odru prepoznalo (spet rima). Da pa sploh poveš dobro zgodbo, moraš najprej imeti močno notranjo motivacijo in jasno sporočilo, ki ga želiš deliti – in ta motivira tvojo publiko, da pride prvič, nikoli ali znova.
Kaj je motivacija (tvoje) publike?
Tudi če se je ne zavedamo, je naša motivacija vedno z nečim motivirana (ironično). Vodi tebe pri ustvarjanju, predvsem pa vodi publiko, ki pride tvoje ustvarjanje poslušat. Mogoče se ti to na prvi pogled zdi predalčkanje samega sebe, ampak v bistvu gre za jasnost tvojega sporočila. Vse, kar rabiš zanj, so samo prava vprašanja in za njihove odgovore moraš najprej razumeti motivacijsko teorijo.
Ne gre za to, kakšen_a si ti, ampak, kako te dojemajo drugi – na različnih koncertih srečaš različne ljudi ravno zaradi tega. Publika si izbere oder in oder publiko. Ti oziroma tvoj bend morata jasno izraziti svoj karakter in svoje vrednote med vrsticami svojega opisa, da ta v prve vrste izvabi ljudi, ki si jih sam_a najbolj želiš. In točno takrat nastane tisti “wow, kir vajb” efekt. Ko se tvoje sporočilo pred koncertom in tvoja odrska prezenca v živo v očeh publike poenotita.
Za vse obstaja razlaga, in tudi pri motivaciji ni nič drugače. Naša temelji na teoriji arhetipov, ki jo bomo bolj podrobno razložili v nadaljevanju. V grobem si jo lahko najbolje predstavljaš v štirih skupinah oziroma dveh oseh:
- jaz (neodvisnost) : mi (pripadnost)
- red (stabilnost) : sprememba (tveganje)
To so torej štiri smeri našega motivacijskega kompasa, ki nas naravno “premagnetijo” tja, kjer se bomo počutli najbolj “doma” – vsak najde svoj Sever. Zdaj se najbrž sprašuješ, kako lahko skoraj 8 bilijonov ljudi strpaš v nekaj tako štirioglatega, če pa smo vsi mi tako več-kotni. Toliko različnih karakterjev z eno razlago? Nemogoče!
*enters Carl Jung
Človek velikih misli in še večjih zamisli, med drugim tudi kovač ideje o kolektivni zavesti. Naslednje poglavje razloži zakaj in kako je to naše skupno dojemanje sveta povezano s tvojim bendom.
Kaj je arhetip?
Obstaja veliko teorij, ampak univerzalno preverjena in preprosto logična je Jungova teorija arhetipov. Poenostavljeno ta zagovarja, da se v vseh nas (ne glede na kulturo, vzgojo in osebne želje) skriva 12 univerzalnih kolektivnih vzorcev obnašanja (glej sliko zgoraj).
Vsi imamo osnovne človeške želje oziroma potrebe, ki so instinktivne, primarne in niso naučene. Vse so v vseh nas, so pa izražene različno močno. Nekdo želi biti razumljen in pripaden, spet drug bolj svoboden, tretji ljubljen, četrti je upornik, peti pa materinsko skrben. K vsakemu arhetipu torej spadajo neke vrednote, ki so tudi tista motivacija, ki nas vodi in usmerja pri naših odločitvah in življenjskih stilih.
Ko malo bolje pomisliš, se arhetipi ne skrivajo samo v nas, ampak tudi v likih vseh pravljic, ki si jih kdaj slišal_a (rešitelj, modrec, kraljica, dvorni norec itd.), v reality šovih (ki jih ne gledaš, ker si kul), v skupini prijateljev (kjer je vedno eden, ki na koncu noči kliče taksi in poskrbi, da vsi varno pridejo domov) … in seveda, v bendu. Znotraj, predvsem pa zunaj njega, torej tisto, kar vidi in sliši tvoja publika.
Kljub temu, da smo vsi malo vsega, za poslušalce_ke ne moreš biti vse naenkrat, ker s tem zmedeš in oddajaš medlo sporočilo … in posledično dobiš medel obisk na koncertu. Ne moreš biti vse vsem. Izbrati si moraš enega primarnega, na katerega se osredotočaš. Kako ga najdeš, ni tako kompleksno, med tabo in njim so v bistvu samo 4 koraki (v nadaljevanju).
Kaj je arhetip tvojega benda?
- korak: Poglej ta video, ki razloži posamezne arhetipe in kaj le-ti predstavljajo, v mislih imej svoj bend (če so ti bližje pisane kot gledane črke, pa za razlago klikni tukaj).
- korak: Za svoje glasbeno ustvarjanje se vprašaj naslednje:
- Če bi nekomu zavezal_a ušesa in oči, kako bi v treh stavkih opisal_a, kakšna “oseba” je tvoj bend/ kakšno izkušnjo bo publika s tabo doživela?
- Kaj so tvoje vrednote/ kaj je tvoja misija v glasbi?
- V čem si dober_a? Ko gredo ljudje s tvojega koncerta, kaj hočeš, da si rečejo (o tebi)?
- Za koga to delaš? Kakšne ljudi hočeš videti v svoji publiki? (Kdo so, kaj počnejo, kaj cenijo? – le specifična vprašanja ti bodo dala specifične odgovore, ki te bodo potem ločili od ostalih)
- korak: Še enkrat poglej video iz koraka 1 in poskusi svoje odgovore iz 2. koraka najti v enem izmed arhetipov. Kateri je tisti, kaj ti je “naraven”/ zveni kot ti?
- korak: Določi svoj arhetip / smer svojega bend-brenda! Če še nisi čisto prepričan_a, zakaj je brending v glasbi pomemben oziroma kaj je sploh fora tega “predalčkanja”, poglej tole.
Kaj zdaj?
Ok, zdaj se najbrž kopaš v poplavi novih informacij. Ali pa si že na suhem. Kakorkoli, arhetipi in motivacija so nekaj, kar težko izklopiš, ko enkrat vklopiš in vse ti postane čudno jasno. Če si se uspel_a vsaj približno razvrstiti, je to odličen korak na poti iskanja brenda svojega benda.
V nasprotnem primeru kontaktiraj Brandician.eu in vprašaj za nasvet!
Za danes dovolj kaj-anja, se pa naslednjič v tretjem (in zadnjem) delu serije lotimo besede KAKO: kako zdaj vso to sveže neznanje, ki bo kmalu postalo znanje, dati v akcijo? Torej, kako točno se predstaviš v promo paketu oziroma kako ti bo znanje arhetipov pri tem olajšalo delo? Uporabno bo, skratka.
Do naslednjič, dragi_a _____ (vstavi svoj arhetip)!
P.S. Prijavi se na Prulčkarije in šank novice, če se še nisi, da garantirano ne zamudiš novih črk.